ЛЕКТОР ФЕСТИВАЛЮ AIFF 2019 – АНДРІЙ АЛФЕРОВ
Кінознавець, кінокритик, член Міжнародної асоціації кінопреси (FIPRESCI). Телеведучий, має великий досвід роботи в різних медіа. Серед іншого був головою кіноредакціі 1+1 Media, автором і ведучим програми "Підпільна імперія" на 1+1, проекту "3stv/Movies" і кінооглядачем Шоу Савіка Шустера на каналі 3s.tv; автор і ведучій проекту "Кіно з Алферовим" на Радіо Вєсті. Кінооглядач Officiel Hommes.
23.02, СУББОТА
15.00, СІНЕМАТЕКА

ЛЕКЦІЯ «ІНДІВУД І ГОЛЛІВУД. ІСТОРІЯ ОДНОГО РОМАНУ. ЯК АМЕРИКАНСЬКІ НЕЗАЛЕЖНІ ПІДЖИВЛЮЮТЬ ВЕЛИКУ ФАБРИКУ, А ГОЛЛІВУД ПІДТРИМУЄ НЕЗАЛЕЖНИХ?»

Формально "незалежне" кіно Америки сформувалося, навіть інституціоналізувалося лишень у листопаді 1979-го року, коли Роберт Редфорд на своєму ранчо в штаті Юта зібрав триденну конференцію, з якої бере початок Sundance Institute і однойменний кінофестиваль, що став меккою незалежних.
Насправді ж історія "незалежних" кіновиробників значно більша. Від початку саме незалежне кіно активно постачає кадри до двору великого Голлівуда, а ті, діставшись до великих бюдженів, продовжують, тим не менше, фільмувати своє "інше кіно", суттєво розширюючи межі жанрів та стилів. Ніколас Рей, Роберт Олдріч, Стенлі Кубрик, Стівен Спілберґ, Френсис Форд Коппола, Мартін Скорсезі, Стівен Содерберґ, Дейвід Лінч, брати Коени – свої-чужі головного конвеєра фабрики мрій.

24.02, НЕДІЛЯ
15.00, СІНЕМАТЕКА

ЛЕКЦІЯ «П'ЯТЬ НАЙКРАЩИХ ДОКУМЕНТАЛІСТІВ В ІСТОРІЇ АМЕРИКАНСЬКОГО КІНО»
Америка – це Голлівуд, а Голлівуд – це світ мрій, а отже, світ вигаданий, штучний. За світ реальний в Америці завжди відповідало кіно документальне, якому з самого початку були відведені ролі другорядні. Менше з тим, саме документальне кіно вело літопис американської історії, реєструвало Америку, яка змінювалася. Майстри неігрового кіно, часто-густо без закадрового тексту та голів, що говорять, фільмували складне та неосяжне життя навколо себе – від революціонера-першопрохідця Роберта Флаерті до нинішнього класика Фредерика Вайзмена або класика молодого Джошуа Оппенгаймера. У цій лекції через фігури п'ятьох режисерів ми спробуємо зрозуміти, як розвивалася, змінювалася американська документалістика. Така ж унікальна, як і Голлівуд!