Фільми AIFF 2012: Каліфорнійське соло

California Solo

Каліфорнійське соло

США/ 2012/ 94'

Режисер: МАРШАЛЛ ЛЕВІ
У ролях: РОБЕРТ КАРЛАЙЛ, ДЕННІ МАСТЕРСОН, АЛЕКСІА РАСМУССЕН
Продюсер: МАЙНЕТТ ЛУЇ 
Сценарій:  МАРШАЛЛ ЛЕВІ
Оператор: ДЖЕЙМС ЛЕКСТОН
Художник: ЕРІК АРЧЕР 
Монтаж: АЛЕКС ЯБЛОНСКІ
Композитор: Т. ҐРІФФІН
Виробництво: Cherry Sky Films, A Harp Productions, Syncopated Films, Whitewater Films

Нагорода – Кінофестиваль у Вудстоці 2012 – Приз журі – Найкращий художній повнометражний фільм,
Маршалл Леві

Нагорода – Кінофестиваль у Вудстоці 2012 – Найкращий монтаж,
Алекс Яблонскі

Колишнього бритпоп-рокера, який зараз працює на фермі, затримали п’яним за кермом автомобіля, і йому загрожує депортація після того, як він багато років прожив у Лос-Анджелесі. Зусилля, спрямовані на те, щоб залишитись у Штатах, повертають до життя демонів його минулого і сьогодення.

Трейлер

Синопсис

Колишній бритпоп-рокер Лаклан Макалдоніч провадить непримітне життя на фермі в околицях Лос-Анджелеса. Вдень він працює в екогосподарстві й регулярно їздить на міські базари продавати продукцію. Ночами він зачиняється у жалюгідній квартирці й описує у своєму подкасті під назвою "Flame-Outs" (“Згасання”) обставини трагічних смертей відомих музикантів. Єдиною іскрою його буденного існування є Б’ю – чарівна жінка, актриса-невдаха і куховарка-дилетантка, яка часто відвідує фермерський базар.

Якось увечері Лаклана зупиняють за водіння у нетверезому стані – випливають його колишні злочини, пов’язані з уживанням наркотиків, а це загрожує йому депортацією. Аби залишитись в Америці, він мусить довести, що його відсутність може спричинити “величезні труднощі” для громадянина США – дружини або родича. Лаклан зв’язується зі своєю колишньою дружиною і дочкою, викликаючи демонів минулого, яким він повинен нарешті протистояти.

КАЛІФОРНІЙСЬКЕ СОЛО – це людяна історія про життя після слави й особисту спокуту.

Коментар режисера

Стрижень КАЛІФОРНІЙСЬКОГО СОЛО – це образ Лаклана МакЕлдоніча. Я писав Лаклана спеціально під Роберта Карлайла – актора, яким я завжди безмежно захоплювався; я думав, що цікаво було б помістити його в центр американського незалежного фільму. Виписувати цей образ під звучання голосу Карлайла в голові було легко, і я закінчив перший варіант цього сценарію шалено швидко, всього за 16 днів. Я чув два різні акроніми для слова «страх» (fear). Один із них – Face Everything and Recover («Нічого не бійся й відновлюйся»); другий – F*** Everything and Run («Поклади на все й тікай»). Для мене КАЛІФОРНІЙСЬКЕ СОЛО – це розповідь про те, як Лаклан робить перші пробні й несміливі кроки до того, щоб відновити життя, від якого він утік багато років тому.

Я написав сценарій для Роберта Карлайла, але я не знав, чи зможемо ми одержати його згоду. Коли нам вдалося зв’язатись із ним, він погодився грати Лаклана через кілька днів. Виявилося, що він знав багатьох таких колишніх рокерів з часів розквіту бритпопу – він тусувався з ними і в Лондоні, і в манчестерському нічному клубі Hacienda. Він був причетний до днів їхньої слави і водночас був знайомий з демонами, що атакували їх згодом. Багато сорочок, які Роберт носить у фільмі, – його власні, з часів виходу фільму  «На голці».  Бритпоп 1990-х – це та музична сцена, на якій Лаклан і його вигадана колишня група The Cranks розвивались і процвітали, і я без кінця слухав бритпоп, коли писав КАЛІФОРНІЙСЬКЕ СОЛО. Вперше я почув його, коли відвідував друзів в Ірландії під час навчання в коледжі. Бритпоп, на мою думку, недооцінений рух. З відстані часу ці пісні добре сприймаються – простий рок, поєднаний з епічним чуттям і глибокими емоціями. Але, крім груп Oasis і, може, Verve, бритпоп не справив у Штатах такого враження, як у Великобританії, ось чому екоферма у Південній Каліфорнії – ідеальний сховок від минулого для Лаклана.

Інша причина, яка спонукала мене зняти цей фільм, – це усвідомлення того, який хаос можуть спричинити імміграційні закони в життях людей, які протягом довгого часу живуть у Сполучених Штатах, в тому числі легально. Чим глибше я занурювався в імміграційне законодавство США, тим більше мене обурювала бюрократія. Імміграційні адвокати розповідали мені про іммігрантів із ґрінкартами, яких розлучали з їхніми дітьми й онуками через несподівані юридичні повороти; про нескінченні й непередбачувані витівки долі на шляху до висилки з країни. Величезне розчарування лежить у напрузі між звичайнм Лаклановим водінням у нетверезому стані й масштабами та непередбачуваністю його наслідків.

Ми зняли КАЛІФОРНІЙСЬКЕ СОЛО за 21 день у Лос-Анджелесі та його околицях. Багато місць розташовані зовсім недалеко від мого дому. Після того, як я зняв свій перший повнометражний фільм «Синій штат» у Вінніпезі, я хотів знімати у місці, яке добре знаю, і зобразити Лос-Анджелес у ракурсі, який ми не  завжди бачимо в кіно: від красивих ферм, які оточують місто, до сільськогосподарських базарів, які влаштовують на вихідні, і до модних районів та клубів. Ми з оператором Джеймсом Лекстоном намагались показати Лос-Анджелес спокійнішим, приземленішим, не таким пластиковим, як його часто зображують у фільмах.

У плані акторської гри й візуального стилю мене надихали такі сконцентровані на характерах фільми, як «Вердикт», «Ніжні подяки», «Відвідувач» і стрічки Майка Лі. Ці фільми розповідають драматичну історію через нюанси і увагу до психологічних деталей – щоб дозволити акторам стати головними у фільму, – і саме цього я намагався досягнути в КАЛІФОРНІЙСЬКОМУ СОЛО.

Close